torsdag 1 mars 2012

Bröllopsklänningar

 För att passa i denna ljuva skapelse ska man ha en midja på 58,5 cm....
 Öööhh vem har det då? Inte jag iallafall
 En riktig Kate Moss look alike

Klickar ni på Blocket samt Etsy länken kommer ni till klänningarna på en gång.

Älskar älskar älskar både den översta och den nedersta.

Idag ringde min fina fina Ellie. Då stod hon inne på Beyond retro och hade hittat 2 alternativ. Hon provade dom åt mig eftersom vi har ungefär lika kroppar, men en var sådär super super liten och en var jätte knasig i modellen. Letandet goes on...... Ska det vara så svårt att hitta en klänning som är lagom mycket
bohemisk hippie möter romantisk trädgård

(jag är ironisk, jag är ganska svår att göra nöjd..... tydligen. Iallafall vad gäller bröllopsklänning)

Kram alla fina/ Marit

15 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag älskar älskar älskar den i mitten :)

mitt liv som jag sa...

Jag är ju så där att jag gillar ju så många olika stilar och jag älskade alla tre! Lycka till i sökandet :). Kram Jennifer

bohemian girl sa...

Fantastiska klänningar! Själv älskar jag också bohemstilen! Lycka till med ditt letande!

Petra Sandra sa...

Vilka underbara klänningar!!
Ja men vem har 58,5cm...kanske jag hade det när jag var 15 typ ;)

Jag älskar spets, så alla klänningarna faller i min smak men speciellt den i mitten :)

Lycka till med letandet!

Radhusdrömmar sa...

Åh vilka underbara klänningar, gillade framförallt de två översta.

Hoppas du hittar den som känns "rätt" snart!

Kram
Johanna

Krusidull sa...

HEJ
Jag tror på nr 3. Lite retro o så fantastisk.
Mvh
Krusidullan

Anonym sa...

Hej!!Jag älskar den imitten!!!Men;utan att känna dig personligen,så tycker jag att den nedersta ropar ditt namn.Och den är också jättevacker =))Lycka till Mvh Karin(ogift)

Anonym sa...

Oh! Men oh! Den nedersta vill jag ha i färg till sommaren nu när jag blivit smal =) Tror du hade blivit super duper underbar i den klänningen =) <3

Catarina den fortf. anonyma ;-)

Anonym sa...

Hej gå in och kolla på en fin på www.boutiquebeauty.fi/svenska/brollopsmassan-idag/
Den är lagom bohemisk och i en helt ljuvlig spets.Enda problemet är att vi finns i Vasa, Finland:)

Lycka till i letandet.

Unknown sa...

Åh!!!!

Den mittersta liknar min väldigt mycket ... Fast min gick till halva vaden.
Älskar dessa vintage spetsklänningarna. Så vackra!

Anonym sa...

Jag tycker också att nr 2 är
jättefin!
/mamma

Frida Bieberbach sa...

Åååå nr 3 är urfin!

Kram Frida

lillelupus sa...

Hei!
Håper det er greit at jeg har tagget deg i bloggen min? :)
http://lillelupus.blogg.no/1330849989_hvilke_blogger_leser_.html
Hilsen lillelupus. :)

Lundinskan sa...

http://idasjostedtcouture.blogspot.com/2011/09/marilyn-dress-diane-skirt.html


tycker den här klänningen är underbar, såg ut lite som sån stil du visat på dom andra bilderna

mvh frida

Johanna sa...

Hej!

Jag undrar om du vet vart man kan köpa klänningen i mitten? Eller namn på designer?

Hittar den ej på snippet & ink.

Tack för tips & bra blogg :-)
Hälsningar Johanna